uporabniško ime:
geslo:

NOVO! NOVO! NOVO!

Pohodništvo in gorništvo
Kaj je gorništvo?


Hoja po vzpetini ...


Planinarjenje je hoja po hribovitem ali goratem svetu, pri kateri si na izpostavljenih mestih pomagamo z rokami, potrebna pa je tudi določena planinska oprema, kot so zaščitna čelada, plezalni pas, popkovina, pozimi pa tudi cepin in dereze. Pomemben del opreme so dobri planinski čevlji ter pohodne palice, ki nam pomagajo pri ravnotežju ter pri hoji po strmem terenu, saj na ta način delno razbremenimo noge.

Dobra fizična in psihična pripravljenost
Za hojo po gorah je potrebna določena fizična pripravljenost, na zahtevne in zelo zahtevne ture pa moramo biti tudi psihično dobro pripravljeni, saj hoja po visokogorju zaradi izpostavljenih in prepadnih delov zahtevna trezno in spočito glavo ter varen in trden korak. Ljudem z vrtoglavico ali težavami z višino se hoja po prepadnih in izpostavljenih delih odsvetuje oziroma naj se na take poti odpravijo s planinskim ali gorskim vodnikom.

Poškodbe, hrana in pijača
Pri hoji po visokogorju so pogoste poškodbe kot so odrgnine in ureznine, pa tudi žulji planincem ne prizanašajo, zato je v nahrbtniku nujno tudi prva pomoč. Poleg tega je potrebno piti dovolj tekočine – priporočljivi so kombinirani energijski, vitaminski in mineralni napitki, da se izognemo krčemin dehidraciji. Med turo alkohola ne uživamo, saj vpliva na naše psiho-fizične sposobnosti, obenem pa povečuje dehidriranost, prav tako pa ne pomaga pri ogrevanju telesa, kot nekateri zmotno mislijo. Hrana na turi naj bo energijsko bogata (energijske ploščice, kruh, pašteta, čokolada, posušeno sadje, oreščki …). Pomembno je, da zaužijemo dovolj vitaminov, mineralov in soli.

Kondicijo pridobivamo postopoma
Pomembno je, da se kondicijo pridobiva postopoma – prva tura v gorski svet naj ne bo Triglav (slika zgoraj), ampak kakšen okoliški grič ali hrib. Nato opravimo nekaj tur v sredogorje (1200 – 1800 m. n. v.), potem pa se lotimo težjih vzponov v visokogorje (nad 1800 m. n. v.), kjer so izpostavljeni deli zavarovani z jeklenicami in klini - taka pot ima oznako zahtevna oziroma zelo zahtevna pot. Tako bomo kondicijo pridobivali postopoma, s tem pa se bomo rešili nepotrebnih bolečin v nogah, ki jih čutimo naslednji dan po turi.  
 
© 2017 LOGOS.SI d.o.o.  |  Kolofon  |  Spletni piškotki  |  Varstvo osebnih podatkov  |  Dodaj med priljubljene
prenašam podatke...